Sunday 21 January 2018

Paris I'm In Love [part 2]

sambungan dari entry Paris I'm In Love [part 1], day 3 in paris, hari ni kami sambung jalan2 naik bus hop on hop off lagi.

hari ni kami target nak pergi shopping sikit kat Champs Elysees and jln2 kat Montmarte, Torcadero and Arc De Thriompe. Disebabkan kami bukanlah jenis yang menghayati art, so kami just tengok church2 cantik macam Notre Dame dari dalam bus je.

so nak sampai ke Champs Elysees ni, kami pon menghayati lah pemandangan kota paris ni. Memang tak dinafikan, senibina kat sini cantik dan classic.

kami stop kat pitstop no 3 tuk tunggu bus nak ke mont marte, before that aku singgah gallery lafayete tuk change diapers Ayden, sejuk2 ni tebal je pampers dia 😅. then tunggu punya tunggu bas line biru pon xsampai, last2 orang yang jaga line hop on hop off tu datang kat kitaorang tanye kami nak ke mane, bila cakap nak ke mont marte, dia cakap bukan stop ni untuk tukar bus, next stop katenye..hahaaha dah salah 😂😂 then borak2 lagi ngan mamat ni tanye mane nak cari kedai minimart sebab pampers Ayden dah nak habis, dia pon cakap susah nak cari kedai camtu kat city ni, tp boleh cari, dia pon tunjuk2 dalam map kat area champs ecslysee. So kami pon bincang2, untuk tak ambil risk Ayden takde pampers tuk sampi balik Malaysia, kami pom terus je naik bus line merah ni, tak jadi nak ke Mont Marte 😭 (sodeh, tapi pampers lagi penting mase tu)

so kami pom teruskan perjalanan ke champs ecsylee tuk cari pampers n lunch. Then jalan2 cari kedai yang mamag tadi tunjuk dalam maps, terjumpa lah mini market, nasib baik ade jual pampers saiz XL, baru lah mak pak ni lega and leh teruskan perjalanan berjalan2.

perut pon mase tu dah berkeroncong, kami pon terus gerak ke kedai burger halal nama nya le butcher kat area champs eylsees ni. Aku and Shaz order burger and fries for Ayden.

credit picture from tripadvisor and lebutcher website sebab I forgot to take my own picture (mase kat sane tak fikir lagi nak berblogging 🤣🤣)

Alhamdulillah dah kenyang ni kami pon teruskan jalan2..singgah lah kedai laduree ni untuk packkan macaroon untuk bawak balik malaysia

so many flavour to chose from, tapi I asked salegirl tu pack kan semua jenis perisa yang xde alcohol and lard.

I went to Sephora lak, besar gile sephora sana. Latest cosmetic product semua senang lah nak cari, so aku pon beli lah sikit foundation nars and hudaa lip matte ni, siap dapat test solek dengan salesgirl kat sane..hehe free je, why not kan? bertabahlah Ayden n Shaz tunggu aku kat luar tu ye..hehehe

bukan selalu nak dapat orang french solekkan hihihihi

Then we just lepak2 stroll Ayden across the road..sampailah kat hujung tu usha2 Arc De Triomphe.

Then we passed by Trocadero, ingat nak singgah amek2 picture, but bus tu dah last bus, so amek picture dari atas bus jelah gamaknye 😭 janji ade n dah tengok tempat orang.

attempt tuk amek family photo harharhar

Family Photo Attempt kelaut huhuhu

Kami turun kat first pitstop kag Eiffel Tower untuk layankan Ayden main carousel. 1 kali round tu hargenye €3.

jalan2 kat Eiffel Tower as we go back to our hotel. Eiffel tower pon dah menyalakan lampu, so last picture before balik hotel sebab dah order nasi lemak paris, janji pukul 6ptg kat lobby. Details about nasi lemak paris ade kat entry sebelum ni.

Eiffel Tower Paris Checked ✔ #bucketlist
Malam tu aku just buat activiti packing je sebab esok flight early morning.

Day 4 kat paris, kol 6 pagi aku dah request uber untuk pergi ke airport, but orang tu tak jumpa aku, dia cancel, so aku pom move on. Seb baik depan hotel tu banyak teksi, redho jelah habiskan sisa2 €€ yang ada.

Agak jauh gak lah nak ke airport dia ni, so better prepare 3jam before flight untuk selamat, kang xbalik lak Malaysia, naya je.hehe flight kami berlepas pukul 9.30 pagi dari Charles De Gaulle Airport dan tiba di Dubai Airport pukul 10.30 malam, dalam 6jam perjalanan.

Sampai airport Dubai dah lapar, kami pon take away food sementara nak tunggu next flight ke KL lak kol 1pagi nanti. Flight dari Dubai ke Kuala Lumpur lak makan mase dalam 6jam, tapi mase ni relax sikit sebab xrmai orang dalam flight and we got free seat sebab orang sebelah takde, boleh lah Ayden dan mak paknye tido ngan aman sampailah ke KL!

Alhamdulillah sampai kat Malaysia pukul 8 pagi. Pas keluar airport and pulangkan stroller, kami pon terus ke klia2 lak tuk catch flight ke JB pukul 3petang. Sebab dah terlalu letih and xselesa xmandi 2hari, kami pon sewa hotel kat klia2 ni for 4hours, so dapatlah rest, nap jap and freshen up.

Alhamdulillah pukul 4ptg sampailah kat JB! home sweet home! ingatkan dapatlah qada tido, tp mata xleh lelap lak..jetlag agaknye 😅 ok gais! thanks for reading! till next post k!